Ökad kundnöjdhet hos Ängelholmshem under 2024

När vi nu kan sammanfatta resultatet från 2024 års enkäter är vi väldigt glada över att vårt generella kundnöjdhetsbetyg fortsätter att öka och når nya höjder på 86,3% nöjdhet. Det är en ökning med 1,2% jämfört med 2023.

Under året som gått har alla våra hyresgäster fått möjlighet att svara på vår hyresgästenkät. Enkäten är en viktig källa av information för oss som ger oss indikationer på var vi behöver förbättra oss och vad som funkar bra idag. 

Vi kan se att ni verkar uppleva en generell förbättring i städning både i miljöhus, trapphus och tvättstugor. Det är vi väldigt glada för, då vi sedan förra året tagit över denna typ av städning i egen regi med hjälp av gårdsvärdar i flera av våra bostadsområden. Ni ger oss även generellt bättre betyg på frågor om säkerhet och trygghet i boendet vilket är ett område som vi fortsätter att stärka och arbetar succesivt med.

Även vårt produktindex, där ni bland annat betygsätter inomhusklimat, underhåll och utformning av utemiljön har ökat till 83,6% från 83,0% 2023. Ni ger oss särskilt höga betyg i tillgång till tvättider, städutrustning i tvättstugorna och trivsel i trapphuset.

Trots dessa framgångar finns det områden där vi kan bli ännu bättre. Ni vill till exempel att vi fortsätter arbeta med att stärka tryggheten och tillsynen i källare. Ni önskar också att snöröjning och sandning fungerar bättre vintertid. Vi kommer att fokusera på att förbättra dessa områden för att säkerställa att alla våra hyresgäster känner att de får bästa möjliga värde och trygghet i sitt boende.

Vi vill tacka alla våra hyresgäster för deras feedback och engagemang. Er input är ovärderlig för oss och hjälper oss att fortsätta utvecklas och förbättras. Tillsammans strävar vi efter att skapa det bästa boendet!

Ett träd växer på en lummig innergård