Frågor och svar - Ängelholmslokaler
Det här är vanliga frågor till oss. Kanske är det samma frågor som du har? I så fall hittar du svaren här!
-
-
Vad är en KML/KS-beställning?
-
-
KML/KS står för kommunledningen/kommunstyrelsen.
Denna beställningstyp används vid:
• ändringar av fastighet och teknisk utrustning kopplad till fastigheten
• ny- eller ombyggnation
• större uppdrag utanför gränsdragningslistan
• beställning av prisuppgift
En KML/KS-beställning görs skriftligen och godkännas av huvuduppdragschef. För att göra en KML/KS-beställning vänder ni er därför alltid först till er ledning för att förankra beställningen. Er huvuduppdragsledning tar sedan beslut om beställning ska utföras eller ej. Därefter skickar kommunens fastighetsstrateg beställningen till oss på Ängelholmslokaler.
-
-
Hur ser rutinerna ut för OVK?
-
-
Läs vår rutin för OVK
> Rutin för OVK
-
-
Vad innebär felanmälan och verksamhetsuppgifter på servicenivå 1-3?
-
-
Felanmälan
Felanmälan väljer du vid fastighetsrelaterade problem i lokalen. Det kan till exempel vara problem med:
- värme
- ventilation
- el
- vatten och avlopp
Servicenivå 1
Servicenivå 1 är regelbundet återkommande uppgifter. Exempelvis att öppna och stänga lokalerna varje dag. Denna tid är schemalagd för varje verksamhet och kan inte avropas i via vårt ärendehanteringssystem.
Servicenivå 2
Servicenivå 2 beställer du om ni i verksamheten har schemalagd vaktmästartid och du vill få hjälp med den typ av uppgifter som finns i servicemenyn för servicenivå 2. Det kan exempelvis vara att hantera nycklar, taggar och larmtider, montera saker på vägg, varumottagning och liknande vaktmästaruppgifter. Eventuella materialkostnader tillkommer alltid. Kontakta din närmsta chef för att få veta hur er schemalagda tid ser ut.
Servicenivå 3
Servicenivå 3 väljer du om ni vill ha hjälp med uppgifter som inte går under servicenivå 1 och 2. Det är exempelvis större uppgifter som att iordningsställa/förbereda lokaler vid särskilda händelser och uppdrag utanför ordinarie arbetstid. Se fler exempel på arbetsuppgifter som ligger under servicenivå 3 i vår meny för olika servicenivåer. Beställningar av servicenivå 3 är ett tillägg som kräver särskild överenskommelse och bekräftas av förvaltare.
Här måste du ange dina kontaktuppgifter samt referensnummer då kostnaden debiteras.