Frågor och svar
Det här är vanliga frågor till oss. Kanske är det samma frågor som du har? I så fall hittar du svaren här!
-
-
Var hittar jag lediga lägenheter?
-
-
Du måste själv bevaka när lediga lägenheter publiceras på vår hemsida. Vill du vara säker på att inte missa någon uppsagd lägenhet rekommenderar vi att du besöker hemsidan en gång i veckan.
För att se lediga lägenheter, se sök bostad.
Har du ingen dator kan du låna vår kunddator på huvudkontoret under våra öppettider.
-
-
Varför måste jag förnya ansökan?
-
-
Ansökan måste förnyas var sjätte månad. Det är för att säkerställa att kön består att personer som verkligen är i behov av nytt boende.
Du förnyar din ansökan genom att logga in på Mina Sidor och, gå in på "Förnya lägenhetsansökan". Kontrollera att dina kontaktuppgifter är uppdaterade och spara. Om du inte förnyar din ansökan inom sex månader plockas du bort och du får registrera dig på nytt.
Har du ingen dator kan du låna vår kunddator på huvudkontoret under våra öppettider.
-
-
Jag har glömt mitt lösenord till Mina Sidor, hur återställer jag mitt lösenord?
-
-
På Mina Sidor begär du ett nytt lösenord genom att klicka upp rutan Glömt ditt lösenord.
Där fyller du i ditt personnummer. Om du har valt e-post som korrespondensmetod kommer en länk som återställer lösenordet att skickas till den e-postadress som du angav vid registrering. I annat fall skickas ett brev till den adress du uppgivit vid registrering.